Właściwy krok

Zainspirowana książką "Bóg nigdy nie mruga" (a właściwie jednym z felietonów) siadam z kubkiem herbaty i piszę do was. Zaczytałam się ostatnio w ww. książkę i powiem wam, że mi się opłaciło. Budzę się rano z uśmiechem i myślę co nowego przyniesie dzień oraz czego się nauczę danego dnia.

Jednym z felietonów mówi "jeśli nie wiesz co dalej po prostu zrób kolejny właściwy krok". Powiem wam, że to bardzo pomaga. Np. Po co myśleć o przyszłości, że będzie trudna lub że sobie nie poradzimy? Po co zamęczać się myślami, że jeśli nie pójdziemy na studia lub nie zdamy matury to będzie nam ciężko wyżyć? Łatwiej pomyśleć o tym że w przyszłym tygodniu jest sprawdzian, który warto dobrze napisać.

Kiedy już wyznaczysz sobie jakiś cel nie skupiaj się na całym celu tylko pomyśl o tym co możesz zrobić teraz żeby pomału do tego celu dotrzeć. Przykładowo... zamierzam nauczyć się oszczędzać pieniądze. Chcę odłożyć poważną sumę i kupić coś ciekawego. Nie myślę o tym jakie to trudne zadanie i ile muszę odłożyć tylko omijam cukiernię w drodze do domu.
Jeśli chcesz się lepiej uczyć uważaj na lekcjach i rób zadania domowe na bieżąco lub z wyprzedzeniem (tzn. np. w weekend zrób już zadania na piątek jeśli wiesz, że takie masz). Zamiast przejmować się ilością materiału na sprawdzian zacznij się uczyć po kolei. Nie czekaj. Nie warto. Jeśli czegoś pragniesz "po prostu zrób kolejny właściwy krok".

Wielu z nas ma postanowienia aby się bardziej zorganizować. Myślimy już o osiągniętym celu zamęczamy się tym ile z tym roboty. Wiem z własnego przykładu, że to wcale nie takie trudne. Zaczęłam od wypisywania list rzeczy do zrobienia. Później korzystałam ze sposobu zapisywania zadań na karteczkach i przyporządkowaniu ich do kategorii "do zrobienia","w trakcie" i "zrobione", a skończyłam póki co na organizerze design your life. Te małe "właściwe kroki" doprowadziły mnie do wystarczająco wysokiego poziomu w stosunku do moich oczekiwań.

Jeśli chcesz się nauczyć szybko czytać zacznij od razu. Czytaj co najmniej trzy strony książki dziennie. Możesz również skorzystać ze strony spreeder.

Kochasz tańczyć, pisać, malować? Nie marnuj czasu. Ćwicz codziennie chociaż 15 minut. Napisz choć jeden akapit dziennie. Namaluj coś! Po jakimś czasie osiągniesz swój cel tymi małymi "właściwymi krokami".

P.S. Ponieważ tak jak zapowiadałam nie jestem w stanie zawsze mieć dla was nowych zdjęć dzisiaj przygotowałam dla was grafiki. Dajcie znać co myślicie!





Komentarze

Popularne posty