Sposób na: Blog

Zakładasz bloga i nie wiesz jak zacząć? Lub już masz swój blog, ale jeszcze nie do końca wiesz jak się nim zająć i na co zwracać uwagę. Dzisiaj wam powiem o moich poradach dotyczących prowadzenia bloga. Na co zwracać uwagę i czemu poświecić trochę więcej czasu. Przy okazji, tak jak obiecałam przedstawię wam dzisiaj mój nowy plan bloga.



Zacznę od krótszego tematu, którym jest wyjaśnienie wam mojego nowego planu bloga.
Na tle w nagłówku pod tytułem bloga znajdziecie napis "Przemyślenia, porady, inne, sposób na". W każdym miesiącu pojawią się cztery posty. Każdy dotyczący jednej z tych kategorii.
Plan na kolejny miesiąc ustalam pod koniec każdego z miesięcy dostosowując się do reszty do obowiązków.

Na sierpień mam dla was 5 postów. Ten jest pierwszy i jak łatwo się domyślić należy do kategorii "sposób na". Posty będą się pojawiać w piątki, a o ewentualnych opuźnieniach bedę was infornować na bieżąco. W tym miesiącu wyjdę trochę poza mój schemat ponieważ nie będzie przemyśleń. W zamian przygotuję dla was 3 posty z serii Back to school.
Zobaczymy czy podołam mojemu planowi!

A teraz czas na porady dotyczące prowadzenia bloga. Na początku chciałam, aby ten post zaliczał się jako poradnik. W sumie jest poradnikiem, ale mam w zanadrzu jeszcze jeden poradnik, a gdybym miała wam jedynie opisać mój plan ten post byłby bardzo krótki. Przejdę więc już do rzeczy. Będę się kierować własnymi spostrzeżeniami.


Jak pewnie się domyślacie, jest to pierwsze na co zwracamy uwagę. Ja preferuję prosty, ale ciekawy design. Nie lubię takich dziecinnych.
Do niedawna jak pewnie cześć z was widziała miałam czcionkę bez polskich znaków. Kiedy prowadzicie własnego bloga koniecznie zwróćcie na to uwagę! Pamiętajcie też o odpowiednich rozmiarach m.in. czcionek, ale nie tylko. Np. Za duży nagłówek na pewno nie pomoże nam w odnalezieniu sie. Dlatego radzę wam zająć sie wyglądem waszego bloga bo to on na samym początku przykuwa uwagę czytelników. Skoro samemu nie umiesz sie tym designem zająć poproś kogoś.
Tutaj też chcę wszystkich blogerów poinformować, że chętnie zajmę się designami za darmo. Apeluję jednak, że wprawiona jestem w taki wygląd jak mój więc nie wszystko potrafię zrobić. Jeśli ktoś jest chętny piszcie do mnie.


Jak wiecie treść przekazujemy czytelnikowi. To co napiszecie, to przeczyta. Jeśli mu się spodoba będzie czytać dalej. Jeśli jednak nie... może już nigdy więcej nie wejść na twojego bloga. Na początku mojej blogowej przygody nie zwracałam wielkiej uwagi na to co pisze. Zdarzało mi się że kopiowałam teksty z innych blogów, a nawet magazynów. Teraz wiem, że to był błąd dlatego informuję wszystkim! Piszcie oryginalne treści! Nie kopiujcie, a jeśli już nie będziecie wiedzieli o czym pisać możecie np. Napisać własne spostrzeżenia na temat jakiegoś postu innego bloggera. To nie takie trudne. Jeśli piszesz opowiadania moim zdaniem masz ułatwioną prace. Łatwo jest wymyślić historię, której nikt nie napisał... jeszcze. Fakt. Teraz piszę to co pisze mnóstwo bloggerek. Stwierdziłam jednak, że może jeszcze ktoś jest tego ciekawy. Poza tym obiecałam to pewnej początkującej bloggerce.  Pamiętajcie też aby nie pisać zbyt długich akapitów. Zwykle nie zachęca nas to do czytania.


Warto dbać o dobrą jakość. Pamiętajcie, że telefonem też można zrobić dobre zdjęcia. Więc korzystajcie z takiego sprzętu jaki macie. Ja używam telefonu. Niestety. Choć tak mi łatwiej robić zdjęcia. Nie jestem zbyt wyszkoloną fotografką. Póki co mam 5 mpx hd lub 8 mpx. Ale mam nadzieję, że z czasem uda mi się to zmienić. Pamiętajcie o odpowiednim rozmiarze zdjęć. Kiedy włączycie post na telefonie czasem zdjęcia są za duże i nie mieszczą się w naszym ekranie. Pamiętajcie, żeby to zmieniać. I pamiętajcie o obróbce zdjęć. Jeśli chodzi o moją obróbkę jest prosta. Otwieram photoscape. Ładuję zdjęcie. Ważne jest aby sprawdzić czy nie macie czerwonych oczu. Jeśli są - zmieniamy. Czasem zmieniam ostrość. Potem zmieniam filtry. Choć nie zawsze. Czasem rozmywam tło. Jeśli muszę rozjaśniam, przyciemniam lub pogłebiam. I na tym koniec. Ostatnio też trochę pracuję z Gimpem.
W dzisiejszych zdjęciach możecie podziwiać Karolinę. 

Komentarze

  1. Design, zdjęcia i dobra treść to najważniejsze elementy bloga :)

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z powyższą czytelniczką :)

    Pozdrawiam
    BLOG SUŁTANKA

    OdpowiedzUsuń
  3. super porady, na pewno komus sie przydadza :)
    P.S. ladne zdjecia :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. post zdecydowanie przydatny! Karolina jest śliczna :) ♥
    Zapraszam na konkurs! Do wygrania duuużo ciekawych nagród!
    KLIKNIJ TUTAJ ♥

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty