Taniec - moja pasja

Może wiecie, może nie, ale kocham tańczyć! Jest to moja pasja, moje życie... mogłabym tak długo. Każdy ma pewnie swoją pasję. Wiadomo trzeba pielęgnować swoją pasję. Ja również staram się to robić. Szukam, patrzę, wymyślam...
Ostatnio zabrałam się za czytanie książki, którą dostałam na koniec podstawówki - "Muzyka moja pasja". Bardzo ciekawa... polecam muzykom. Jest tam opisana każda epoka w muzyce, ale oprócz tego również można poczytać o muzyce jaka jest teraz oraz o... TAŃCU! Więc zaczęłam czytać. Po drodze zetknęłam się z bardzo ciekawym artykułem. Stwierdziłam, że go napiszę
10 przykazań tancerza według prof. Stanisława Głowackiego:
1. Kochaj taniec, tę najbardziej ludzką, najstarszą ze sztuk, i bądź wdzięczny tym, którzy cię na drogę tańca wprowadzili.
2. Szanuj dobrego nauczyciela, ufaj jego doświadczeniu, nawet jeśli wymaga od ciebie czegoś, co ci nie dogadza.
3. Pracuj wytrwale, jak pracowali niegdyś Pawłowa i Niżyński bo sam talent nie uczyni z ciebie tancerza.
4. Nie zazdrość, nie krytykuj, szanuj cudzą pracę.
5. Zważaj pilnie na swoją technikę, która jest fundamentem sztuki tancerze; pamiętaj wszakże, że technika jest środkiem, a nie celem tego tańca
6. Stosuj swój taniec do własnych możliwości, ograniczaj się tylko do takich środków, które doskonale opanowałeś; niech widz nie widzi twojego wysiłku.
7. Tańcz tylko przy dobrej muzyce, lecz nie zaprzęgaj jej w służbę twego tańca
8. Pamiętaj o roli kostiumu i rekwizytu, które tańczą razem z tobą i stanowią część widzialnego obrazu scenicznego
9. Dbaj o swoje zdrowie i twoje ciało to instrument twojego tańca
10. Pogłębiaj stale swą wiedzę o tańcu, niech będzie on nie tylko twoim zawodem lecz także pasją twojego życia.
Całkowicie, się z tym zgadzam!
W tym temacie mogłabym długo opowiadać i pewnie jeszcze nie jeden post na ten temat zobaczycie.
Dzisiaj mam dla was zamiast zdjęć jeden krótki filmik. Macie okazję zobaczyć jak tańczę. Postaram się zrobić więcej takich, a może dłuższych filmików. A teraz wyjaśniam... ten filmik jest w ramach konkursu DanceOn i VenusSwirl.

Komentarze

Popularne posty