Blogowanie od kuchni

Może was zastanawia jak to jest być blogerem? Może jesteście i już wiecie? Postanowiłam jednak napisać taki post dla tych, którzy są ciekawi jak to jest. Tak jak mówiłam w jednym z ostatnich postów nie powiem wam o tym za dużo bo bloguję rok, ale jednak powiem wam jak to u mnie wygląda.

Zeszyty
Wielu blogerów ma zeszyty poświęcone blogom. Też taki miałam, ale ponieważ służył również do rzeczy związanych ze szkołą... nie przetrwał. Jednak mam zamiar do niego wrócić.
Co w nim jest?
Zwykle statystyki, pomysły na posty, a czasem również plan... tzn. kiedy napisać post i o czym, kiedy zrobić do niego zdjęcia i kiedy go dodać.
Szczerze mówiąc jeszcze takiego planu nie ułożyłam sobie. Zwykle i tak mi coś nagle wypada więc i tak nie sprawdziłby się, ale spróbuję.

Posty
O czym napisać kolejny post? To pytanie często sobie zadaję. Nawet chyba za często. Wtedy albo odświeżam stary post lub robię jego "kolejną edycję". A jeśli nie mam takiego posta, który mogłabym powtórzyć przeglądam np. stare posty z innych blogów i robię coś do nich podobnego.

Zdjęcia
Jak wiecie mój sprzęt nie jest jakiś super, ale trzeba sobie radzić z tym co się ma. Może kiedyś zainwestuje w dobry aparat. Póki co jeszcze nie mam takiej możliwości.
Jakie zdjęcia robić?
To proste! Zgodne z tematem! A jeśli nie macie pomysłów to róbcie zdjęcia sobie z odpowiednią miną. Ja zwykle na pstrykam mnóstwo zdjęć a potem nie umiem wybrać, które dodać.

Czas 
Kiedy pisać? Jak często pisać?
Dostaję takie pytania. Ja osobiście uważam, że im częściej tym lepiej. Sama patrząc na moje statystyki wnioskuję, że gdy napiszę post to w tym dniu mam dużo wyświetleń a już następnego liczba wejść gwałtownie spada. Jednak nie można przesadzić... pisać codziennie nie polecam. Czytelnicy nie nadążą, a tobie zabraknie czasu na inne czynności i co najgorsze... pomysłów. Polecam pisać raz/ dwa razy na tydzień.

Obowiązki
Jak ci się udaje to połączyć? Szkoła, zajęcia dodatkowe, blog itd.
Takie pytania też dostaję. Szczerze mówiąc dla wszystkich, którzy chcą mnie o to pytać odpowiedź to: NIE WIEM!
Naprawdę, staram się każdą wolną chwilę spędzić na blogu bo to też forma odpoczynku jednak nie odpuszczam sobie szkoły. Wiedza też jest dla mnie ważna (tak wiem, że wszyscy moi znajomi czytając to teraz się śmieją, ale taka jest prawda). A kiedy nie dodaję postów przez jakiś czas to wcale nie znaczy, że nie pracuję nad blogiem.
To chyba wszystko o czym mogę wam powiedzieć. Jeśli macie jakieś pytania to piszcie na dole lub na Facebooku (klik).
Koszula-nie pamiętam; Buty- F&f; Spodnie-Camaieu 

Komentarze

Popularne posty