Back to school 1# - Study and organization tips

Hey ;-)
Pewnie znowu sobie myślicie " Obiecała, że będą częściej wstawiane posty, a tym czasem są nadal tak rzadko". Przepraszam po raz kolejny, ale tak jak zapowiedziałam byłam w górach z koleżanką i nie miałam jak napisać nowych postów. I znowu mam dla was złą wiadomość. Wróciłam i w tym tygodniu będzie chyba codziennie nowy post z serii Back to school, ale nie obiecuje ( postaram się). I to była dobra wiadomość. Zła jest taka, że jak pewnie dobrze wiecie za kilka dni zacznie się nowy rok szkolny to znaczy znowu mało czasu (szczególnie, że na rytmice dochodzi mnóstwo zajęć dodatkowych). Nie wiem jak sobie poradzę podzielić mój czas na naukę, zajęcia, czas dla siebie, blog i jeszcze kilka innych obowiązków. Nie znaczy to jednak, że mam zamiar się poddać. Trochę dziwne, że piszę wam teraz tak jakbym wcale nie potrafiła zorganizować sobie czasu, a właśnie dzisiaj mają być organization tips, ale zrozumcie nowa szkoła, nowi nauczyciele i nowe obowiązki na początku na pewno nie będzie u mnie zbyt dużo odpowiedniej organizacji, ale z czasem będzie lepiej. Trochę się rozgadałam więc przejdźmy teraz do głównego tematu dzisiejszego postu.
My study and organizaition tips
To co widać na zdjęciu w większości ozdobiłam sama ( wszystko oprócz słuchawek), ale o tym będzie osobny post.
  • Zacznę od czegoś o czym pewnie słyszeliście mnóstwo razy. A mianowicie kolorowe notatki. Wiadomo to zawsze pomaga. Zakreślajcie, kolorujcie, nie bójcie się tego! Skoro to wam ma pomóc to po prostu zróbcie tak. Ja zaznaczam takie rzeczy, które są ważne, ale również takie, które ciężko mi zapamiętać. Zwykle nie koloruję tego na bieżąco w szkole tylko kiedy się uczę. 
  • O tym pewnie też już słyszeliście... Karteczki samoprzylepne najlepiej kolorowe, ale jeśli ktoś ma tylko białe to też mogą być. Ważne sprawy dotyczące nauki zaznaczcie taką karteczką np. jeśli jest to podręcznik po którym nie możecie pisać zamiast kolorowych notatek macie kolorową karteczkę. Pamiętajcie jednak, że jeśli coś ważnego sobie zakryjecie o tym również warto napisać.
  • Nie wiem jak wy ale ja uwielbiam słuchać muzyki podczas nauki i dobrze wiem, że ludzie dzielą się na tych, którzy lubią jej słuchać jak również na tych, którym to przeszkadza. Często też się zastanawiam czego słuchać. Wiadomo, że czasem chcemy posłuchać czegoś innego niż zwykle. Ja do tego użyłam programu Spotify. Coś wspaniałego... tylko trzeba to pobrać. Zwykle słucham playlisty Soft pop hits. Myślę, że znacie takie nazwiska jak np. Mraz, Calliat, Mars. Właśnie tego typu muzykę znajdziecie w tej playliście.
  • Skoro już słuchamy muzyki równie dobrze możemy ją tworzyć. Zacznijcie śpiewać lub rapować to czego macie nauczyć. Mówię wam. Moim zdaniem to najlepszy sposób na nauczenie się czegoś. A jeśli na teście czegoś zapomnicie to po prostu zaśpiewajcie sobie w głowie tę piosenkę i gotowe. Pamiętajcie jednak, żeby nie śpiewać na teście na głos to się może źle dla was skończyć.
  • Jeżeli jesteście z tej grupy osób które nie lubią słuchać muzyki to wyłączcie wszystko i uczcie się w ciszy. A teraz do tych którzy lubią słuchać muzyki i dla tych którzy są temu przeciwni pozbądźcie się wszystkich rozpraszaczy. Wyłączcie telefon, telewizor, zamknijcie drzwi poproście rodzinę żeby była trochę ciszej ponieważ chcecie się uczyć. Po prostu wyłączcie się od świata i się w spokoju nauczcie. Jeśli słuchacie muzyki przez telefon wiadomo możecie mieć włączony, tylko żeby cały czas na nie go nie zaglądać.
  • Skoro mamy się uczyć warto żeby móc się doczytać do naszych notatek dlatego starajcie się aby wasze notatki były ładne i zadbane.
  • Fiszki i powtórki. Zawsze kiedy się uczę przepisuje najważniejsze rzeczy na wielką kartkę (A4). Potem się z tego uczę a jeśli chodzi o naukę języków ( ale nie tylko) robię sobie fiszki. Potem to wszystko biorę do szkoły żeby np. na przerwie przed lekcją jeszcze sobie wszystko przypomnieć.
  • Zawsze przed nauką trzeba się dobrze przygotować. Znajdźcie sobie jakieś wygodne miejsce ( wszystko może być nawet wanna ;D), przygotujcie coś do picia i do przekąszenia i pamiętajcie aby wasze miejsce pracy było czyste!
  • Warto mieć swój notatnik i organizer. Ja mam swój notatnik, w którym zwykle zapisuje moje notatki kiedy się uczę. I mam swój organizer, który zobaczycie w osobnym poście.
To chyba wszystkie moje rady. Jeśli macie jakieś pytania możecie je zadać w komentarzach lub napiszcie do mnie na Facebooku (klik). Oczywiście zapraszam was również na Sweet Pink Lovely (klik). A jeśli wam się podobało to dajcie +1.

UWAGA! Ogłaszam, że we wrześniu na moim nowym kanale pokarzą się filmiki z serii Back to school. Tematy będą te same co na blogu, ale będą to filmiki.

Komentarze

Popularne posty